S
T
A
R
T
S
I
D
A
N

Jaså du.. Det säger du

Är tillbaka från ridningen. Det blev lite ändringar idag med ridningen, jag fick turen att ha med mig fina Emelie. Det blev markarbete idag istället för hoppning. Kunna säga till hästarna att det är vi som bestämmer och inte att de ska stanna och göra allt till ett spel, att de tror de kan göra det de vill när ryttaren känner sig osäker, vilket jag då gjorde eftersom vi gick först och liksom trippade fram och höger och vänster. Kawango, (en annan sötnos till häst) fick ta täten sedan och han trivdes tydligen inte ALLS med det. Okej, jag förstår mig inte på en sak..
 
Tjejen som red denna hästen trodde hon kunde sköta allt själv. Kawango
är en av stallets snällaste ponnysar och i hennes ögon var han som en tjurpuppa som gjorde allt han ville. Men hörru, han svänger inte upp till hörnet av sig själv, bara för han vägrar gå betyder det inte att han inte lyssnar, du sparkar så hårt runt magen att det är ingen gräns till varför han inte vill lyssna på dig. 
 
Tillslut fick då ridläraren lite lätt flipp på att hon bara satt och rörde sig i sadeln och verkligen sparkade istället för att lägga fram händera på halsen, inte dra inåt och skänkla. Så då gav såklart ridläraren henne ett ridspö. Det väntade ni på, va? Gjorde jag iallafall.
 
 
Så fick vi då reda på hästarna nästa vecka. 
 
..Ja du,'
 
Jag hade önskat, jag hade drömt, 
om att få ha Smartie. Skulle liksom kännas bekvämt på något sätt.
 
Men jag fick Yatzy. Jaså du... Det menar du väl ändå inte?
 
Yatzy är stallets största ponny. Han är framåt, men vet inte om han är för framåt.
 
Men längtar ändå. 
Nu börjar jag bli jävligt orolig för min syster, hon har varit borta LÄNGE nu. Kom tillbaka.
 
Hon går inte att nå eller kontakta över huvudtaget, hjälp jag får panik!
Vart fan är du?
 


Är du en Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: