S
T
A
R
T
S
I
D
A
N

Hästarnas språk

Jag kan verkligen bli förbannad ibland. Hur man ser folk ha turen att rida runt på sina egna hästar, och man bara tänker: ''Wow, lyllo henne!''
Jag vet att jag inte är en professionell ryttare, som min syster tillexempel,
men jag vet när hästägare når gränsen till löjligt.
 
Att de sitter i sadeln, barbacka, utan träns, what ever,
och har med sig en kamera.
 
Att de verkligen tror att ''Oj, om hästen stegrar måååste vi ta kort så läggr vi upp det på facebook!''
Det lever inte från det. Äkta skönhet kommer från sig själv, inte tvinga hästarna göra en sak du skulle tycka vara perfekt. 
 
Ta ett kort i stallet utan blixt, ta ett kort i hagen, be någon ta kort när du kysser din häst på halsen.
Det är naturlig kärlek mellan häst och ryttare.
 
Men ändå ser man så många som absolut hoppas på att deras ponny stegrar eller något,
att ryttarn' får ramla av eller liknande. Visst, fine, ni vill ha fina bilder på eran ponny kanske som ''minne''.
 
Det kan räcka med en underbar bild när hästen står i hagen,- Själv!
 
Hästar föds med sig skönhet, de är helt underbara.
Tänk också på,
hästarna gör allt för dig. ALLT.
 
Såg nyss på en video som fick mig grina så in i märgen-
 
Hoppningsbana med ett underbart par som red runt på banan. Plötsligt tvekar hästen och ryttaren är precis påväg att flänga av när hästen märker att ryttaren kommer då landa på hoppningsstället och förmodligen dö.
Vad gjorde hästen då? Den sprang så fort som möjligt och verkligen kastade av ryttaren framför hindret, men hästen hann inte stanna och flög rakt på hoppnings upp stället, och dog. Alla skriker och har sig, men jag läste sedan,
 
hästen och ryttaren hade varit varandras vänner sedan hästen var 2 år gammal. Ryttaren hade lärt hästen rida, hoppa, dressyr, helt själv. De var som bästa vänner. När hästen då insåg att han kunde förlora sin ryttarvän fanns det inget mera. Så han räddade henne och dog själv.
 
Det fick mig grina så jävla mycket.
Snälla,
tänk på hur din häst ser DIG.
Du är hästens bästa vän,
och den är din.
 


Är du en Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: