S
T
A
R
T
S
I
D
A
N

Alla vore läsa detta, nu!

Veckan har varit lång,
mina vänner bråkar med varandra och jag dras emellan. Ord som vänner inte ens vore nämna har dykt upp i mina öron.
 
Vi tjejer är så omogna som det går, vi tror kanske att killarna är så omogna som kanske älskar tjejer med stora bröst, men de utvecklas och det är ju normalt. Tjejer med, bara det att vi gör det med konflikter.
 
ALLA vet att det kan kännas skit att förlora en vän, men man är ju aldrig ensam. Men vi gör det så synd om oss själva och hoppas ingen frågar om dig, så du kan visa hur ensam du är och hur allt är så jävla typiskt. Men det är DU som är typisk, och det vet du lika väl.
 
Om det är du som skippar andra folk för det är så synd om dig, tänk om, det är de som älskar dig ör den du är och VILL vara med dig som det är synd om. 
 
Du kanske nekar en kille i klassen för han är tjock, idiotisk, aldrig tyst eller äcklig, men om man lär känna de, då kanske man ser en annan sida?
Det är den JÄVLA INSIDAN som räknas, vafan händer i världen? Räknas bara utsidan nuför tiden?
 
Ingen har bett om att bli mobbad, bara folk som vill ha uppmärksamhet mest i klassen, eller andra ställen är de som vill visa att de är ''coola''
 
När någon ensam i klassen kanske avbryter läraren i klassen tror den att den kan visa andra hur den igentligen inte är. För att de tror att coola stilen är medicinen på ensamhet.
 
Nu har jag redan kollat och sett om killarna i min klass är mogna, Nej. Men döm aldrig någon för utsidan, det är bara så jävla tråkigt och fult.
 
Och samma sak med vänner. Umgås man bara med en person får man ta den smällen tillslut, och det är sant. För ingen vänskap är en rak linje, alla har flera nackdelar. Och det är inte likheten på er som gör er ''Perfekta'' vänner.
 
''-Hej, vi är jättelika, nu blir vi bästisar''
Jo, men det verkar ju så, eftersom att ingen tänkt på att den du kanske är mest olik kan vara din äkta.
 
Och stilen med snack bakom ryggen, vi tjejer vore få ett rekord diplom på det. Vi gör det hela tiden så fort vi får chansen.
 
''Aa, asså jag hörde att ---- gjorde det, och det och det.. Och hon är kär i han du vet.... och så tyckte hon att ----var söt. Aa herregud vet du hur mycket hon väger? Aaaaa hon sa att hon väger ---''
 

Asså jag mår illa så fort jag hör ordet mobbning.
Jag har gjort misstak i mitt liv men jag mår ju fortfarande skit av det jag sa då till nu!?
 
Så denna veckan tycker jag att ni som läser detta, mobbare eller icke mobbare, mobbade eller inte mobbade, tar en stund och tänker om den du bråkar med är värd dina ord. Inte? Seru, skit i de, ignonera de. Gå förbi de i skolan, för vet du vad som är sant som jag till och med har testat? Att skita i alla, för då får de tråkigt och börjar också tänka efter och inse att de inte är värda dina ord, att dina ord är mer värda än något mer. 
 
Eftersom jag har drabbats av så mycket skit, problem och ord säger jag det snabbt.
Låt de ha tråkigt, och ha tid av att njuta med att äntligen slippa de.
 
Testa!
 

Så jävla mycket läxor i veckan, samt skitsnack med vänner och ord om mig som fått mig gråta. Jag går i 6:an och har ju känslor. Alla har det.
 
Om ni läser detta nu som har drabbat mig i veckan av gråt i skolan, 
så ska ni veta att det är ingen annan det är mer synd om än ER!
 
 



Är du en Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: