S
T
A
R
T
S
I
D
A
N

Från Norrland till Götet

Imorgon, natten till söndag, hoppar vi på ett tåg igen och åker tillbaka till götet, där kompisarna är och den trista skolan.. *suck* Ja, jag vet mamma att jag överlever bara på att ha utbildning... flåt då. Men ååh, jag KAN seriöst inte vara den ENDA i landet lagom som bara känner för att hoppa över skolan i en vecka, eller två.. Eller en månad. Right? ;)
 
Men jag kan med att bara längta tills måndag. 
Får komma tillbaka till stallet.
Kan inte överleva utan att vara nära hästar, eller iallafall ett stall. 
Här, på mormor och morfars stora, enorma gård finns det ett stort stall som jag kliver in i då o då.
Går in i sadelkammaren och tittar på morfars gamla sadlar som fortfarande hänger kvar. Det är ungefär 8 sadlar, och över 10 träns, som hänger kvar och bara gör nothing. De smular nu för tillfället. Så jädra synd att det inte finns några hästar kvar. 
Morfar snackar om det då o då, och visar STOLT upp sina tavlor på tävlingar han vann som ung med sin häst Medcer (eller något namn jag inte minns..)
 
Åååh, hästar in my <3.
Här i deras enorma hus är de enda tavlorna nog bara på hästar han har födit upp och haft som ung, tävlings bilder då han springer först in i mål med hans hästar. Om man bortser från bilderna på min syster och jag, och våra kusiner såklart ;)
 
Så stallet LÄÄÄÄÄÄNGTAR jag till. 
Men sedan måste jag ju också hantera den kommande skolveckan efteråt..
bjuder på bilder jag tog när jag, min syster och hennes kompis Linnéa var på hopptävling i Åby i somras
Sedan har jag ju en kamera som är den bästa fokuseraren (not)
 
 

Ellen
15 Februari, 2013 - 18:10 / BLOGG: http://ellenlinneahansson.blogg.se

Jättefin blogg ! :)

Svar: Tack ! :D
TessanS


Är du en Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: